Girls Going 4 Gold

20.00. Sitter kvar på jobbet. Det är mycket nu. Jobbar med en leksaksbroschyr för Barnens Hus, en stor stadsnätskampanj för SEVAB Strängnäs Energi, en mässbroschyr för Magnusson Petfood och parallellt hjälper vi på Ymer till och marknadsför EM-slutspelet för U18-tjejer, som spelas i Södertälje den 2-12 juli i sommar.

Vi började med att starta facebookgruppen Girls Going 4 Gold och på 24 timmar har vi 206 medlemmar. Det är en enorm kraft i de digisociala medierna. Ändå har vi knappt börjat. Under vecka 20 kommer vi att spela in ett antal youtubefilmer, som kommer att finnas länkade via facebooksidan. Landslagstjejerna kommer att twittra och blogga via girlsgoing4gold.com och deras inlägg kommer att länkas in på facebooken. En kanonchans för alla basketfans att följa några av landets up and coming stars.

Folk är fantastiska när det gäller den här typen av grejer. Gillar du basket så ställer du upp. Det kan handla om att sprida facebook-klubben till alla du känner, att spela in lycka till-videos med kända personer, helt enkelt att bidra med det du är bra på. Tack till alla mina vänner som gått med. Hoppas att ni inte tycker att jag spammar er med sådana här grejer. Jag vill bara att det ska bra för U18-tjejerna i sommar. Det vore så kul för svensk basket.

Målet är att skapa en ralation mellan spelarna och deras fans. För den man älskar den följer man. Och kommer fansen till arenorna, kommer media och då kommer pengarna och då utvecklas svensk basket. För att lyckas måste många människor bidra med lite. Alltså inte som förr då man litade på att en kommitté, en styrelse eller en marknadschef ensam skulle försöka skapa buzz kring ett evenemang. Det funkar inte idag. Nu handlar det om power of many peoples passion.

Tre saker det surrats om idag
1. Marie Fredrikssons comeback med Roxette
2. Den pågående hockeymatchen, kom igen Sverige, kom igen (0-0 just nu)
3. Barcelona vs Manchester United - vilken final!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0